Gyermekkori láb- és bokaproblémák

A gyermekek kevesebb tünetet mutatnak és főként a panaszkodást kerülik, ezért nehéz  felismerni a láb- és bokaproblémákat. Az Amerikai Láb- és Bokasebészeti Kollégium ezért 5 pontból álló figyelmeztetéssel igyekszik segíteni a szülőket, ha a tünetek közül akár csak egy is fennáll, érdemes podológus szakemberhez fordulni, aki pontosan és természetesen fájdalommentesen végzi el a szükséges vizsgálatot.

1. Ha játék vagy sport közben a gyermek rendszeresen lemarad, elképzelhető, hogy lábai fáradtak el – ez lúdtalp esetén igazán gyakori
  2. Ha olyan programot odáz el, amit korábban kedvelt – ez elsősorban 8-14 éves kor között a sarokfájdalom miatt fordul elő
  3. Ha ódzkodnak attól, hogy megmutassák lábaikat – ennek oka lehet a fájdalomérzet vagy olyan elváltozás, amit ők már észrevettek, de inkább nem szólnak róla, mert félnek a vizsgálattól. Akár kinövések, bőrelszíneződések, körmök körüli duzzanatok jelentkeznek, otthoni kezelés helyett bízzák magukat podológus szakértelmére.
  4. Ha a gyerek gyakran megbotlik és elesik, elképzelhető, hogy azt benőtt köröm, egyensúlyzavar vagy neuromaszkuláris (ideg és izomeredetű) kórképek is okozhatják
  5. Ha mégis fájdalomról panaszkodik a gyerek, akkor vegyük komolyan és értékeljük az őszinteségét, az a biztos megoldás, ha szakértő véleményt kérünk a fájdalom okáról

A podológia, vagyis a lábgyógyászat tudománya Magyarországon ugyan még gyerekcipőben jár, de nálunk, a PMC-ben Teicht Katalin arany fokozatú sport podológiai mester áll a páciensek rendelkezésére – ő is azt tanácsolja, hogy minél korábban érdemes felmérni a gyermekek lábainak állapotát, hiszen hatékony módszerekkel eredményesen hárítható el az esetleges probléma.