Az emberi test futóműve

120.000 km. 100.000.000 lépés. Döbbenetes számok, főleg annak fényében, hogy ez ránk, emberekre vonatkozik! Ennyit gyalogol ugyanis egy egészséges ember az élete során. Ez a hatalmas távolság elegendő lenne arra, hogy az Egyenlítő mentén háromszor körbejárjuk a Földet, de ami talán még ennél is érdekesebb, hogy minden lépésnél a testsúlyunk háromszorosa nehezedik a lábunkra.

Lábunk egy igazi csoda: talpunkon egy hárompontos támasz található, amely védi a szervezetet a talajról érkező behatásoktól. A többfunkciós eszköznek 3 boltíve van, melyek „lengéscsillapítóként” funkcionálnak, felfogva a testsúly terhelését és a mozgás közben keletkező oldalirányú nyomást is kiegyenlítik.

Az ember lábfeje a lábfőcsontokból (7 db), az ugrócsontból, a sarokcsontból, a sajkacsontból, az ékcsontokból (3 db), a köbcsontból, a lábközépcsontokból (5 db) és az ujjperccsontokból (14 db) áll. Hosszanti és haránt irányú boltozatát a lábszárizmok és a talpi szalagok tarják. A boltozat növeli a láb teherbírását, rugóként tompítja a rázkódást, védi a talp ereit és idegeit. A boltozat hátsó támaszpontjára, a sarokcsontra nehezedik a test. Ezzel egyébként a lábfej megnyerte képzeletbeli versenyünket, hiszen itt található a legtöbb csont, ez a teljes csontrendszer közel egy negyedét teszi ki.

Ha betegek vagyunk, úgy fogalmazunk: leestünk a lábunkról. Ilyenkor tapasztaljuk meg igazán, milyen kiszolgáltatottá és esendővé válunk, ezért hívják fel a figyelmet a szakemberek a lábak megfelelő gondozására, hiszen „futóműveink” nélkül komoly bajban lennénk!

Ha kérdése van lábai egészségével kapcsolatban, foglaljon időpontot honlapunkon keresztül egy díjmentes állapotfelmérésre!