Talp-reflexológia

A természetgyógyászati módszerek közül az egyik legismertebb és sokak által a legelfogadottabb a reflexológia. A reflexológus komplex egészként kezeli embertársát a kezelés során. A reflex talpmasszás alapját a talpon (és a kézen) található reflexzónák képezik. Ezeken a területeken megtalálható minden egyes szervünk kivetülése. Célirányos ujj nyomással, masszírozással e zónák ingerlésével hatni tudunk a zónákhoz kapcsolódó szervekre.

A reflex rendszer kétirányú, ez azt jelenti, hogy bármilyen elváltozás, energetikai zavar, megbetegedés, hiány vagy túlműködés egy adott szerven jelezni fog (érzékenység, fájdalom, stb.) a szervhez tartozó reflexzónában is. A talpban lévő rengeteg idegvégződés stimulálásával hatunk a központi idegrendszerre, vérkeringésre, belső szervekre és a hormonrendszerre is. Ezek a jelzések lehetőséget adnak arra, hogy már nagyon korai állapotban, az egyensúly megbomlásakor hatni tudjunk az adott szervre és az öngyógyító folyamatok beindításával, és esetleges életmód váltással tegyünk a betegség ellen. A reflex talpmasszás kortól függetlenül alkalmazható – legyen szó prevencióról, jelenleg is fennálló problémák esetén vagy a rehabilitáció során egyaránt.

A reflexológia, mint mikrorendszer:

Minden mikro rendszerre, így a talpra is igaz:

• a szervezetben zajló változások megjelennek a reflex területeken is
  • az adott területen már jóval a betegség megjelenése előtt, sőt még a tünetek jelentkezése előtt jelzések észlelhetők
  • a kezelések alatt nem csak a tüneteket jelző zónákat kezeljük, hanem az egész szervezet harmonizáljuk

Reflexológia élettani hatásai:

• Energia-egyensúlyt teremt, megszünteti az energia hiányt vagy energiatorlódást
  • Beindítja a szervezet öngyógyító erőit
  • Idegrendszeri hatás – szabályozza az idegi működést
  • Fájdalomcsillapító hatású – a szervezet saját fájdalomcsillapító anyagait aktiváljuk a talpmasszás során. Figyelem! A fájdalom egy jelzés, mindig meg kell keresni az okát. A fájdalom segítő jelzés, amely arra hívja fel a figyelmet, hogy a szervezet egyensúlya megbomlott.
  • Helyreállítja és serkenti a vérkeringést – talpmasszással hosszútávon biztosítható az erek rugalmassága, a jó oxigén ellátás, valamint a méreganyagok gyors elszállítása
  • Javítja a nyirokkeringést
  • Erősíti az immunrendszert, támogatja a működését
  • Elősegíti a salakanyagok és a méreganyagok kiürülését a kiválasztó rendszereken keresztül
  • Szabályozza a hormonrendszer működését
  • Oldja a testi és tudati feszültséget, harmonizáló hatása van

A masszázstechnikával egy alulműködő szervet tonizálunk, aktívabb működésre ösztönözhetjük, míg egy túlműködő szervnek visszafoghatjuk, „csillapíthatjuk” a működését.

Abszolút ellenjavallatok:

• agyvérzés, agyrázkódás, infarktus
  • eszméletlen beteg
  • méhen kívüli terhesség, veszélyeztetett terhesség
  • mélyvénás trombózis
  • heveny gyulladás a visszerekben
  • orbánc
  • lábszárfekély, üszkösödés
  • nagy kiterjedésű gombás láb, ekcéma
  • nyílt seb a lábon
  • égési sérülés
  • törés
  • fertőző betegségek
  • AIDS
  • sugár-kemoterápia idején
  • műtét után közvetlenül 3-6 hétig

Kinek javasolt?

Gyakorlatilag korhatár nélkül mindenkinél alkalmazható, aki tudatosan szeretne élni és a testi tüneteket megelőzve egyensúlyban szeretné tartani testét-lelkét. Ennek a módszernek ismert mellékhatása nincsen.

Vendégeink előszeretettel választják a talpmasszázst az alábbi problémák kapcsán:

• gerinc – vagy ízületi bántalmak (amennyiben helyileg nem kezelhető a fájdalom miatt, akkor indirekt megoldás a talpreflexológia alkalmazása)
  • stresszoldás, hangulat ingadozás, alvászavarok
  • női betegségek, gyulladások, női nemi ciklus problémái
  • migrénes fejfájások
  • pajzsmirigyek működési zavarai
  • allergia
  • prosztata problémák
  • cukorbetegség, emésztőrendszeri problémák
  • hormoningadozás
  • keringés – és vérnyomás ingadozás
  • immunrendszer erősítése, méregtelenítés

A reflexológia alkalmazása:

1. Kizárólag állapotfelmérésre, megelőzés céljából
  2. Kúraszerűen (öngyógyító folyamatok elindítása)
  3. Kúra utáni folyamatos karbantartásra

A reflexológia önmagában is hatásos, de hatékonyságának növelésében segíthet a gyógynövény terápia, valamint a személyre táplálkozási– és életmód tanácsadás. Amennyiben a méregtelenítésben résztvevő szervek megfelelően dolgoznak, akkor a test a méreganyagoktól mentesül és az immunitás hatékonyan működik. Ebben az esetben nyugszik biztos alapokon az egészség.

A kezelés menete:

1. Minden kezelés a talp átmasszírozásával indul
  2. Az első alkalommal teljes állapotfelmérés történik, amely révén feltérképezzük, hol mutatkozik érzékenység, fájdalom, hol van lerakódás, hol érezhető egyéb elváltozás. Tulajdonképpen a talp és a láb feltérképezése történik. Amennyiben érezhető elváltozást tapasztalunk, súlyosságától függően többszöri kezelésre lesz szükség, ezt követően pedig össze kell hasonlítani az első alkalom felmérésével.
  3. Az első alkalommal történt felmérése alapján az eltérést mutató zónákat a megbeszélt időpontokban újra kezelni szükséges. Az energiaáramlásban egyensúlytalan zónák területén a masszírozás kellemetlen érzést válthat ki, amely később feloldódik.
  4. A masszírozás a láb lesimításával, relaxálásával fejeződik be. A kezelést általában hetente érdemes megismételni, de egyénre szabottan teszünk javaslatot a gyakoriságra az első alkalom végén.

A kezelés utóhatása:

Az első alkalom után természetes, ha 2-5 napig erőteljesebb a testszagot tapasztalatunk magunkon, de vizeletünk és székletünk színe, szaga, valamint állaga is megváltozhat, hőérzetünk módosulhat. Átmenetileg emlékek, érzelmek jelenhetnek meg a múltból. Ezek a hatások a fizikai és az érzelmi élet oldódásának és méregtelenítésének következményei.

Milyen időközönként célszerű a talpreflexológia alkalmazása?

• a legtöbb esetben heti egy alkalommal
  • alapvetően személyre szabott – függ az első alkalom állapotfelmérésének eredményétől
  • függ az adott panasztól, problémától
  • többszöri kezelés után érdemes újabb állapotfelmérést elvégezni, amely komplexebb képet ad a korábbival összehasonlítva
  • teljesen individuális, hogy milyen érzékenységgel reagálunk az energia kiegyensúlyozó kezelésre

Milyen ruházatot érdemes viselni a kezelés alatt?

• Mindenképpen kényelmes ruha viselete javasolt
  • Lehetőség szerint a derék és lábszár tájékán lazább ruhadarabot viseljen (átöltözésre is lehetőséget biztosítunk)

Rendelési idő:

Megegyezik a Podologia Medical Center rendelési idejével.